zondag 15 april 2012

Detox groentesoep van Amber Albarda


Tijdens mijn zoektocht naar lekkere en gezonde voeding, liep ik tegen Amber Albara (Ambera Albarda) aan. Ik geloof wel in haar visie op eten. Als het er niet uitziet zoals het uit de grond komt, moet je het niet eten. Bereid heerlijke maaltijden uit pure producten. Het eerste boek (Eet jezelf mooi, slank en gelukkig) geeft je veel informatie en het tweede boek (Eet jezelf mooi, slank en gelukkig het kookboek) bestaat uit een samenvatting van het eerste boek plus veel recepten. Hoewel ik niet zo zou willen leven, geeft ze wel een mij een aantal leuke recepten en ideeen. Ik heb het volgende recept uitgeprobeerd en ik moet zeggen het vult enorm. De volgende keer zal ik meer smaken willen toevoegen, zodat het wat pittiger wordt (rood pepertje, extra kruiden, meer knoflook?).

Ingredienten
olijfolie
1 kleine ui, grof gesneden
1 flinke teen knoflook, fijn gesneden
1 stronk broccoli, in klein roosjes gesneden
zeezout en versgemalen peper
flinke handvol rucola
1/2 komkommer, geschild
sap van een 1/2 citroen of limoen
optioneel 1/2 avocado, geschild (heb ik niet gedaan)

Bereiding
Verwarm een scheutje olijfolie in een soeppan en fruit de ui 1 minuut. Roer de knoflook erdoor, fruit even me. Voeg e broccoli, 600 ml water, een snuf zeezout en versgemalen peper toe. Breng het geheel aan de kook en laat op laag vuur met deksel op de pan 5 minuten zachtjes koken. Pureer de broccolie met de staafmixer. Voeg als de soep glad is de rucola, de komkommer en het citroensap toe en pureer tot je de voor jou gewenste consistentie heb bereikt. Serveer met een extra snufje versgemalen peper. Is de soep iets te gezond voor jouw smaak, dan kun je er een halve, kleine avocado in de blender aan toevoegen om het geheel iets smeuiger te maken. Bon Appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten