donderdag 17 mei 2012

Uienringen uit de oven


Via Culy.nl  kwam ik bij Zoom Jummy niet echt een kook blog, maar wel een leuk recept, dacht ik. Ik zag het al op een paar andere blogs voorbij komen en dacht dat moet ik ook eens proberen. Vandaag maakte ik de uienringen uit de oven. Wat een vette troep. Natuurlijk had ik dat kunnen weten met al die chips. Maar het was nog erger, de uiteindelijke smaak was teleurstellend. Voor mij is dit een recept die je direct op je heupen smeert zonder ervan genoten te hebben, helaas. 

Ingredienten
35 gram bloem
1/2 theelepel zout
1/4 theelepel zwarte peper
1/4 theelepel cayennepeper
250 ml yoghurt
2 eieren
80 gram bloem
200 gram fijngehakte naturel chips
2 grote uien
3 eetlepels zonnebloemolie
zout

Bereiding
Verwarm de oven voor op 200 graden. Neem een grote schaal, doe er de de 35 gram bloem, zout, zwarte peper en cayenneper erin en meng dit door elkaar. Neem een andere schaal doe daar de yoghurt, eieren en de 80 gram bloem in en meng dit tot een glad beslag. Maal alle chips fijn totdat ze redelijk klein zijn en doe dit ook in een schaal. Pel de uien en snijd ze in dikke ringen van 1 cm. Leg een vel bakpapier in een ovenschaal. Doe er drie eetlepels zonnebloemolie overheen. Doe de bakplaat 8 minuten in de hete oven totdat de olie begint te roken. In de tussentijd, doop de uienringen in het bloemmengsel, totdat ze helemaal bedekt zijn. Doop vervolgens de uienringen in het gladde beslag en laat ze een beetje uitlekken. Doop als laatste de uienringen in de gemalen chips. Plaats de uienringen op de hete bakplaat en bak ze ongeveer 8 minuten in de oven. Draai alle ringen om en bak ze nog 8 minuten. Als ze klaar zijn en heet uit de oven komen, strooi wat zout over de uienringen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten