vrijdag 22 juni 2012

Gazpacho van geroosterde gele paprika en wortel



Op de site van Elle Eten vond ik dit leuke recept. Heerlijk zomers amuse recept. Ook lekker als tussendoortje. Ik houd niet van wortel, alleen rauw, maar deze geroosterde worteltjes zijn heerlijk. Als je nog recepten weet met geroosterde wortels, houd ik me aanbevolen. 

Ingredienten
6 wortelen, geschild
2 gele paprika's 
1 sjalot, grof gehakt
1 komkommer, geschild en in stukken
100 ml tomatensap
25 ml witte wijnazijn
Peper en zout 
1 eetlepel suiker 
Citroensap

Bereiding
Verwarm de oven voor op 200 graden. Leg de wortels in een bakblik en schep ze om met 2 eetlepels olijfolie. Rooster de wortels 25 minuten, leg de paprika's erbij en zet nog 20 minuten terug. Haal uit de oven en laat afkoelen. Ik had de zaadlijsten al verwijderd, dus voor mij gold alleen de schil van de paprika verwijderen. Pureer de paprika's met de wortels, sjalot, komkommer, tomatensap, nog een 25 ml olijfolie, wijnazijn en citroensap. Breng op smaak met peper, zout en suiker. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten