zondag 15 juli 2012

Geroosterde tomaatjes van Annabel Langbein


Wat zijn deze toch lekker, op een broodje of door een salade. De marinade is te gebruiken als dressing. Ik maak ze vaak voor salades, het geeft een intensere smaak aan de tomaatjes. Als ik het even geen inspiratie heb, serveer ik deze. Altijd succes verzekerd.

Ingredienten
1 kg kerstomaatjes of 18 kleine trostomaatjes aan de tak
4 eetlepels extra vierge olijfolie
2 eetlepels balsamico azijn
1/2 theelepel zout
versgemalen zwarte peper 
2 theelepels suiker

Bereiding
Verwarm de oven voor op 150 graden. Bekleed een bakplaat met bakpapier en verdeel de tomaten erover. Als je trostomaten gebruikt, deel de takjes dan voorzichtig in op in stukken met 3 tot 4 tomaatjes. Besprenkel met de olie en azijn en breng op smaak met peper, zout en suiker. Bak de tomaatjes ongeveer in 1 1/4 uur of tot ze een beetje verschrompeld zijn. Laat ze tot gebruik op de bakplaat liggen. Serveer ze met de uitgestroomde sappen. Langzaam geroosterde tomaatjes zijn in de koelkast ongeveer een week houdbaar.




1 opmerking:

  1. Heerlijk is het. Tomaten eet ik ook overal bij. Ik rooster ze niet zo vaak terwijl dat wel veel lekkerder is. Ook maar weer eens doen

    BeantwoordenVerwijderen