zondag 22 juli 2012

Tomatencarpaccio uit Light Koken Juli 2012

De eerste van de light recepten komt uit het blad "Light Koken". Zo makkelijk en zo lekker. Een vleestomaat, basilicum, goede parmezaanse kaas, olie en balsamico doen het. De pijnboompitten hoeven van mij niet. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. De smaken kloppen. Ik heb het gerecht wel even laten afkoelen tot lauw warm.

Ingredienten
4 vleestomaten
50 gram Parmezaanse kaas, geraspt
1/2 bosje basilicum
2 eetlepels pijnboompitten
2 eetlepels olijfolie
1 eetlepel balsamico

Bereiding
Verwarm de oven voor op 200 graden. Was de tomaten en snijd ze in dunne plakjes. Beleg 4 ovenvaste borden met de tomatenplakjes. Verdeel de geraspte Parmezaanse kaas, de basilicum, de pijnboompitten, de olijfolie en de balsamico over de tomatenplakjes. Bestrooi met zout en peper en gratineer de tomaten carpaccio in ca. 8 minuten in de oven. 

4 opmerkingen:

  1. Ziet er kleurrijk uit. Had je de pijnboompitten wel geroosterd? Ik ben er gek op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik had ze geroosterd en het was heerlijk. Maar zonder was het voor mij ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, zeker met het warme weer. Misschien ga ik dit straks wel maken als lunch:)

    BeantwoordenVerwijderen