vrijdag 23 november 2012

Mariette's saucijzenbroodjes van Yvette van Boven



Ik wist niet dat een saucijzenbroodje zo lekker kon smaken. Het is echt een simpel recept. Als je onderstaande hoeveelheden aanhoudt kan het niet mis gaan. Maar wat moet ik met zoveel saucijzenbroodjes?  Gewoon invriezen en ik heb altijd een heerlijke verrassing. Het recept komt uit het boek 'Winter' van Yvette van Boven. Gewoon een keer maken!


Ingredienten

1 kg rundergehakt
1 ei
3 eetlepels ketchup
75 ml ketjap
1 eetlepel worcestershiresauce
1 eetlepel kaneel
1 eetlepel pimento of speculaaskruiden
1 theelepel nootmuskaat
2 eetlepels mosterd
1 handje paneermeel
scheutje tabasco, naar smaak
1 kleine theelepel zout
15 blaadjes roomboterbladerdeeg
1 ei


Bereiding

kneed alle ingrediĆ«nten voor de vulling goeddoe elkaar in een goten kom. Kijk even met het paneermeel, voeg zoveel toe tot de vulling mooi samenhangend is. Niet te nat, maar zo lekker gladjes en niet plakkerig. Ontdooi het bladerdeeg en verwarm de oven voor op 180 graden. Vet een bakplaat in of beleghem met een vel bakpapier. Rol voor elke velletje bladerdeeg een worstje van het gehakt. Vouw het bladerdeeg eromheen en druk het vast met uw vingertoppen. Met een vork drukt u het daarna nog een beter vast. Ga door tot alle gehakt en velletje bladerdeeg op zijn. Leg alle ongebakken broodjes op een of twee bakplaten en besmeer ze met een losgeklopt eitje. Bak ze in een minuut of 25-30 mooi goudbruin. 

3 opmerkingen:

  1. Leuk recept! Ik denk dat de kleintjes hier dat heerlijk zouden vinden. Die sla ik op, dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Saucijzenbroodjes zijn altijd lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en op welke temperatuur doe ik dat in de oven.....?

    BeantwoordenVerwijderen