zondag 17 maart 2013

Apple Rose Cake

Het eindresultaat zag er geweldig uit. Het smaakte daarnaast ook nog naar meer. Alleen wat een gepriegel, niks voor mij dus. In eerste instantie wilde ik een grote taart maken. Na een paar roosjes heb ik snel mijn plan gewijzigd en 2 kleine appel-roos-taartjes gemaakt, met een verbluffend resultaat. Het recept komt van What liberty ate.

Ingredienten
Bladerdeeg
6 appels
Honing, aangelengd met een beetje water
Poedersuiker

Bereiding
Verwarm de oven voor op 180 graden. Ontdooi het bladerdeeg en bedek een bakvorm met het deeg. Schil de appels met een aardappelschilmesje in dunne reepjes. Vorm kleine roosjes van de appelschilletjes en besprenkel deze met de aangelengde honing. Bak de taart 30 minuten gaar en bestrooi met poedersuiker. 



8 opmerkingen:

  1. Wauw, het ziet er echt schitterend uit! Maar ik houd ook niet van dat gepriegel. Gelukkig voor je smaakte het ook nog eens lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me erg lekker! En het ziet er prachtig uit! Doe jij met deze foto ook mee met de Nikon fotowedstrijd? Die bovenste foto zag ik daar namelijk voorbij komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig taartje is dit zeg! Je hebt er een feestje van gemaakt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Zo ziet het er heel speciaal uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat ontzettend mooi gemaakt! Dat lijkt me nog heel moeilijk om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat je het gepriegel vindt, zie je er niet vanaf. Eerder dat het met engelengeduld is gemaakt. Prachtig, chapeau! Dit ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen