dinsdag 20 augustus 2013

Eenpersoons moussaka's van Donna Hay

Zo leuk, de groenten van de maand bij de AH. Deze aubergine is van de maand juli. Daar maakte ik dit heerlijk gerechtje van Donna Hay. Het klopt gewoon. Het lamsgehakt heb ik vervangen door runderghakt, uiteindelijk had ik wel wat van het gehaktmengsel over. Je kunt het van tevoren maken. En een uur voor je diner het de oven in schuiven. Het is erg lekker.

Ingrediƫnten
8 grote plakken aubergine
500 gram lamsgehakt
2 tenen knoflook, geperst
1 eetlepel oreganoblaadjes
2 kleine courgettes, geraspt
150 gram feta verkruimeld
70 gram vers broodkruim
1 eetlepel honing
zout en peper
1 eetlepel olijfolie
250 gram ricotta
100 gram geraspte mozzarella
extra; 1 eetlepels oreganoblaadjes

Bereiding
Verwarm de oven voor op 180 graden. Leg 4 plakken aubrgine in een met bakpapier beklede ovenschaal. Meng gehakt, knoflook, oregano, courgette, feta, broodkruim, honing zout en peper in een kom. Schep op elk van de 4 plakken een kwart van het mengsel en druk het stevig aan. Dek af met de andere 4 plakken aubergine. Bestrijk met olie, verdeel ricotta en mozzarella erover en bestrooi met de extra oregano. Zet 50 minuten in de oven of tot het gehakt gaar is en de kaas goudbruin. voor 4 personen

4 opmerkingen:

  1. Ik heb het boek van Donna Hay ook. Zal dit gerecht zeker een keer maken, handig als je met 2 personen bent. En het presenteert ook leuk.

    Groet Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een flinke hap voor 1 persoon! Maar het ziet er geweldig uit! Laatst met m'n neus in het boek gezeten bij mijn schoonouders, wat een geweldige gerechten allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Trouwens, ook lekker in een vegetarische variant denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Mirjam, ik vond het ook iets teveel vlees. Volgende keer maak ik minder vlees. Het boek is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen